sobota, 19 stycznia 2019

....... DAWNO , DAWNO TEMU ......

Opole – lata mniej-więcej 90 – 97 ' i PÓŹNIEJ ...
Notkę określam jako : ,, … Wspominki , Droga do Zajawki DESKOROLKOWEJ i o tym, kiedy i jak zamarzałem, aby …. ,, ….
Sewer Ukleja i Kamil Dróżdż – Prawdziwi deskorolkowi – i nie tylko – deskorolkowi Przyjaciele . Młodszy(ja) kopiował i zgapiał wszystko od Starszego : koszulę w kratę , jak i zamieszczoną u boku spodni chustę niczym Axl Rose ... albo kołchozową grzywkę na bok wraz z wygoloną całą głową – gdzie ino ta grzywka tylko się ostawała . Następnie – w między-czasie – podwórkowe wybryki – kto by dziś pomyślał, że można-było zamiast smart-phone'a bawić się robiąc wygibasy na/po-pod trzepak-u/iem , grać w piłkę , w berka, ciuciubabkę i tudzież w 2 ognie , w końcu – w śmiganie na łyżwach , a potem na łyżwo-rolkach … Tako rzecze : ,, wiesz co , Sewer , chodź-my na plac Teatralny . Wiesz, kto to są Skejci ?? ,, … ,, Ja : … Nie … On : ,, no, to jadziem Panie zielonka ; tylko zanim założysz rolki , …..... ,, … ( notabene : moje były ~ ::)) bardzo 'plastikowe' , niewygodne , zużywające się , wykonane z kiepskich 'materiałów' - kiepskie łożyska , niewytrzymałe 'zawiasy, - całość w kolorze czarno-fioletowym – z grubsza określając formę – Firmy nie pamiętam… ) , … Więc my są na placu Teatralnym ( im. Jana Kochanowskiego ) … Z boku , wręcz z ukrycia obserwujemy ,,Skejtów,, - Sztuczki / tricki / - specyficzny ubiór / stroje – któr-y/e Każd-a/y znający temat Zna i nie trza wyjaśniać – jak to wyglądali i wygląda …. Nie znałem 'fachowej' wtedyż terminologii – ale pamiętam … Ławka z przytwierdzonym do niej kątownikiem – 50/50 , Slide , flip - ' yyy … ; patrzę dalej – manuale na skwerku / chodniku ( do-okoła / w-okół kwiatki i drzewa/drzewka iglaste … ) – oraz wiodący gdzie-nie,gdzie krawężnik und donice … – różowawe płytki chodnikowe , asfaltowa ulica , studzienki kanalizacyjne … Po-i/między płytkami chodnikowymi mieściły się przestrzenie / dziury / wgłębienia – które służyły jako Przeszkody do przeskoczenia– albo sposobność wybicia wysoko , , , , , w górę/ do … – bądź też skutki nabicia sobie guza / dorobienie się stłuczeń … Skejci początkowo śmiali się z nas – pozerów , z naszych ciuchów , łyżwo-rolek , niewiedzy , ale zapłacili-my frycowe z Czasem … Bo czas mijał i mijał … NajSampierw deskorolka 'Tajwan, - następnie Jet 5 – bo kasiory na lepszej marki sprzęt - pOOki co - nie było … Buty ,,podróby,, VANS-ów … Oglądanie filmów skateboard-ing-owych za-granicznych przegrywanych ( 3,14 … pi-racko – nielegalnie ) z kasety na kasetę i/za pomocą kilku magnetowidów , ( wiadomo ,-/ - co było Dostępne na ',rynku,' w latach 90 – 97' … ) … i tak też kilku-magnetowidowo zmontowaliśmy Nasz film amatorski wzorowany na The/De SZCZAPIE …. Nasz film montowaliśmy kilka lat – w fazie końcowej pewni mógł był nawet trwać całkiem ponad godzinę, ale jakość nagrań pozostawiała wiele do życzenia – magnetowidy wciągały/uszkadzały taśmę podczas montażu , więc była kopia kopii kolejnej kopii i ŻYCIE po prostu … wręcz Proza życia … ale ciut cofając się ~ … The/De SZCZAPA - którą nie wiem jakim cudem – pożyczoną od znajomych Znajomych obejrzeliśmy – ale tylko 1-szą część – bo druga powstała jakiś Czas bardzo-dłuższy czas później-sz-y dopiero … W moim przypadku – na początku o byciu Pro-Skaterem nie myślałem – po prostu złapałem ,zajawkę, - ale gdy zobaczyłem stojąc przy/na skrzyżowaniu ulic Malczewskiego i Krupniczej wesołą paczkę/ekipę Prawdziwych Skaterów – dwóch na rowerach i z deskorolkami zamieszczonymi przy/obok ram/ie/y - a jeden z samo decho w ręce … i … patrzę nagle – jak Grom z jasnego nieba – o ! ch ### Y … to MAJA !!! ,, a obok Marcin Tworkowski vel ( alias ) ,,Suchy,, oraz ich Dobry Druh i wesoły Kompan – całkiem niezły Skater … w końcu będę mógł z Nimi porozmawiać … Tylko , co ja powiem , nie będą się ze mnie śmiać ,?? … Totalny stres ... , ale wpadłem na pomysł … - miałem już wtedy czapkę i koszulkę firmy VANS ( oryginały – od Rodziny z Kanady … ) , oraz oczywiście buty Vans'y – podróby – lecz to wszystko właśnie dodawało mi/mnie pewności siebie … Przełamałem się i rzekłem : ,, …. wiecie , że tam obok Bank'u na podwórku obok za tamtym wzniesieniem jest Mega Gap i poręcze …?? … czekałem z niecierpliwością na odpowiedź – mając wrażenie , że zaraz się rozpłaczę – albo cały zrobię się spuchnę i zrobię się czerwony ….. ,, ….. Chłopaki zgrywusowsko się uśmiechnęłi i mówio : ,, Młody – prowadź … ,,, , …. Wtedy właśnie Bardzo zacząłem na SERIO marzyć, aby zostać Pro-Skaterem …
… Podpisano : Sewer U. ...
P.S.
Pozdrawiam Starą Gwardię SkateBoardzistów - Et Consortes !!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz